Klanten zijn geweldig, maar abonnees zijn nog beter. Wilt u echter uw energie direct opzeggen met een snelle opzegservice? Dan kunt u terecht bij directopzeggen.nl/.

Hier zijn een paar redenen waarom u het abonnementsmodel voor uw bedrijf zou moeten overwegen.

Abonnees verhogen de waarde van uw bedrijf

Acquirers betalen regelmatig twee of drie keer meer voor een bedrijf met een recurrent inkomstenmodel in vergelijking met een vergelijkbaar bedrijf in dezelfde sector dat gebruik maakt van een traditioneel bedrijfsmodel. Vandaag de dag betalen private equity kopers bijvoorbeeld ongeveer vijfenzeventig cent voor elke euro aan installatie-inkomsten die een beveiligingsbedrijf genereert, terwijl ze twee euro – bijna drie keer meer – betalen voor elke euro aan terugkerende “monitoring”-inkomsten.

Abonnementen verhogen de levensduur van uw klanten

Vroeger kocht u Microsoft Office-software voor €200 en installeerde u het programma op een setje CD’s. Tegenwoordig abonneert u zich op Office 365 voor €100 per jaar. Als ze u tien jaar lang als abonnee houden, heeft Microsoft een verkoop van €200 omgezet in een verkoop van €1.000.

Abonnementen gladstrijken de vraag

Veel bedrijven zijn feest of hongersnood. Bloemisten maken een vrachtwagenlading in de aanloop naar 14 februari en niet veel andere tijd van het jaar. Bedrijven met een abonnement verkopen daarentegen een abonnement voor verse snijbloemen aan kuuroorden en hotels die het hele jaar door bloemen in een gelijkmatig patroon kopen.

Abonnementen automatiseren de inning van vorderingen

De meeste abonnementsbedrijven verdelen één grote rekening in kleinere, maandelijkse kosten die kunnen worden verwerkt op een creditcard, zodat u minder behoefte hebt aan een Accounts Payable medewerker om klanten achterna te zitten.

Abonnementen sluiten uw meest promiscue klanten in

U kent die klanten die altijd op zoek zijn naar een deal en die overstappen voor een klein prijsvoordeel? Sluit ze op in een abonnement en ze stoppen met winkelen. Als je een hond van 100 pond hebt die twee stevige kommetjes brokken per dag eet, ben je altijd op jacht naar een deal voor hondenvoer. Dat wil zeggen, totdat je een abonnement neemt op een winkel waar ze je elke maand een zakje hondenvoer sturen, waardoor je het deel van je hersenen dat altijd op jacht is naar een deal voor hondenvoer uitschakelt.

Lees ook: Gids voor het gebruik van een elektrische driewieler