Tips om voor meer B2B verkopen in 2019

Voordat we ingaan op onze tips en verkooptechnieken, laten we er eerst voor zorgen dat u een duidelijk inzicht heeft in B2B-verkopen.

Het gebied van business-to-business of B2B-verkoop betreft uw bedrijf dat zijn diensten of producten aan andere bedrijven verkoopt. Het is anders dan een business-to-consumer of B2C-standpunt, waarbij u rechtstreeks aan klanten verkoopt.

Wetende dat dit belangrijke verschil u op weg brengt naar een beter begrip van B2B-verkopen.

Wees positief en blijf lachen

Over psychologische trucs gesproken: als u potentiële klanten persoonlijk ontmoet, begroet u ze dan met een glimlach? We hopen het zeker. Lachen maakt je namelijk toegankelijker en elke verkoper wil dat je als aanspreekbaar wordt gezien.

Volgens de gegevens zullen mensen in een oogwenk beslissingen nemen over hoe aardig en sympathiek je lijkt te zijn. Het duurt ongeveer acht seconden en het gebeurt onmiddellijk. Dat betekent dat tegen de tijd dat u klaar bent met het handen schudden van een potentiële klant dat ze al een beslissing over u hebben genomen. Als je glimlacht, kan je een positievere indruk maken

Zie er goed en verzorgd uit

Hierboven hebben we al aangegeven hoe belangrijk het is om te glimlachen als u leads, klanten en zelfs klanten en hoger opgeleiden ontmoet. Een glimlach kan deze mensen helpen een positieve indruk van u te vormen de eerste keer dat ze u ontmoeten.

Wanneer u aan een klant verkoopt, wilt u bovenal vertrouwen uitstralen. U moet vertrouwen hebben in uw verkoopcapaciteiten en erop kunnen vertrouwen dat uw producten/diensten het leven van uw leads en klanten ten goede kunnen veranderen.

Doe ‘koude’ of ‘warme’ telefoongesprekken

De meeste marketeers en verkopers zijn geconditioneerd om cold calling te haten, dat is wanneer u een potentiële klant belt zonder ooit eerder contact met hen te hebben opgenomen. Hoewel cold calling niet volledig uit het repertoire van een verkoper mag worden gewist, is warm bellen een stuk makkelijker. Dit is wanneer u met behulp van B2B data Nederland eerst een e-mail met een lead stuurt en vervolgens belt met een lead.

Volgens de telefoon-gebaseerde marketing service CallPage, tijd is van essentieel belang bij warm bellen. Je moet vrijwel direct na het versturen van je webformulier contact opnemen met de lead, in ieder geval binnen de eerste vijf minuten. Als u dat doet, heeft u 200x meer kans dat ze uw oproep beantwoorden. Maak dit dan deel uit van uw B2B-verkoopproces.

Anders vraagt u zich misschien af wanneer de beste tijd om telefonisch contact op te nemen met een lead is. HubSpot heeft informatie verzameld over dit onderwerp. Woensdag is de meest ideale dag van de week om dat eerste telefoontje te plegen.

Wat betreft de tijd, later op de middag is het het beste, zoals 17.00 uur. Dit lijkt u misschien te laat, toch? Immers, verlaten de meeste mensen niet het kantoor of bereiden ze zich mentaal niet voor rond die tijd? Ja. Daarom is ook van 12.00 tot 15.00 uur een populair tijdsbestek.

https://sales.rocks/ vermeldt dat bellen op elk moment van 8 uur ’s morgens tot 11 uur ’s morgens de slechtste resultaten zal opleveren. Dat komt omdat mensen wakker worden, ontbijten, naar het werk rijden en hun dag beginnen. Ze zijn niet zo geïnteresseerd in het beantwoorden van telefoontjes.